Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Rituelen ---ScRaBBlE

Vanmorgen heb ik weer gebadderd en zal mijn gewoontes hierbij beschrijven.
Ten eerst badder ik meestal maar twee maal per week en hou voor de rest de boel bij aan de wastafel(met koud water). Als zeep alleen Aleppozeep, die ook als  shampoo wordt gebruikt. In het bad een handvol Epsomzout of magnesiumvlokken met wat druppels lavendelolie. Ik gebruik daar een borstel (hout+varkenshaar) ipv van een washand. Lig er geen uren in, maar wel tot het comfortabel is zonder bij te vullen. Haar soms een appelazijn spoeling toe. Geen fohn oid. Geen bodybutter ook, maar alleen wat zelfgemaakte huidolie of calendulazalf op kwetsbare plekjes.
Mijn huid is extreem overgevoelig, vooral in het uro-genitale gebied (ik bedoel netjes te zeggen; tussen de benen), daarom wordt er niet onthaard en geen andere zaken gepleegd, maar alleen katoenen ondergoed en mijn eigen zalf/olie. Afdrogen met een handdoek die gewassen is in het bekende zelfgemaakte wasmiddel, net als alles en ook kleding en ondergoed.
Deo een kristalstick of soms die van Weleda, want afwisselen is hier ook belangrijk voor de huid. Thats it. Simpel en sober.
Ik gebruik voor mijn huid alleen creme of olie als er droge plekken ontstaan of irritatie, ook in het gezicht. Alleen de handen kunnen soms wat extra gebruiken.
Geen make-up, geen haarprodukten of lak of weet ik wat. Ik kleur mijn haar ook niet, nooit gedaan ook, want bang voor allergische reakties en ik vind natuur, al is het niet mooi Noors Blond of kastanje ofzo van zichzelf, maar melkboerenhollandsdonkerblond, best mooi.  Zelf nu de vergrijzing wat zichtbaar wordt, geen gedoe aan mijn hoofd. Ik gebruik geen nagellak ofzo en ben dus ook niet veel geld kwijt aan deze zaken. Naar de kapper ga ik alleen als de onderzijde van mijn haar erg vlassig wordt, (ik draag het lang met pony), de pony hou ik zelf bij. Gebitsverzorging; eigengemaakte tandpasta en soms wat spoelen met kokosolie, helaas wel gekocht plakspul voor de niet-eigen tandjes. Maar bestel vaak een versie die minder toevoegingen heeft.
Groen? Denk het wel. Watergebruik heel redelijk, geen chemische troep wegspoelen, weinig verpakkingen , weinig extra stroom en ik geur evengoed fris.
Verbeteringen? Kan misschien het neusspoelen weer oppakken, want sinds mijn kannetje brak, ben ik gestopt. Ook weer mijn ochtendoefeningtjes kunnen weer op het repertoire komen.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة