Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Lessen ---ScRaBBlE

Een mens is hardnekkig van aard, jong geleerd oud gedaan ofzo.
Wat je ingeprent krijgt als kind, blijf je vaak een heel leven doen.
Mijn moeder werd in grote armoede opgevoed. Dan gooi je zelden iets weg, want altijd nog een funktie voor te bedenken en dan kost het niets. Dat gedrag heb ik overgenomen. Zie altijd overal nog een doel voor, al is het voor ooit en blijft iets heel lang in de weg liggen of staan. Soepkommen zonder oor zijn nog te gebruiken als plantenpot, opbergkommetje, idem dingen waar deksel van kwijt of stuk is. Elastiek is altijd handig, rekjes, doosjes, dozen ook. Etcetera, enzovoort.
Mijn bezoek aan de oranjevrijmarkt gisteren leverde vele momenten op van:hé, leuk, handig, prakties. Maar nu hanteerde ik het motto: ga ik dit echt gebruiken, verbetert dit mijn leven, of ben ik er meteen stapel verliefd op, en zie, ik kwam maar met 1 item thuis, een gevlochten dubbele tijdschriftenhouder. Ja die is mooi en prakties, ruimt op in huis. Meteen in gebruik genomen.

Verder niks, nada, niente. Goed zo.
Ben zelfs dingen aan het wegdoen, die al jaren staan te staan. Een kledingrek, een kastje. Het is nog niet veel, maar ik doe het.
Vandaag hoef ik niet naar de markt, want genoeg in huis.
Buiten bloeit het er op los, mijn krentenboompjes, appels en peren van buren, de daslook en driekantige look, een bloesem en bloemenfeest. Helaas wel erg fris buiten, dus geen rit. Komt wel, ik ruik van verre de orchisknoppen,bijna weer tijd voor kanoroute genietritten.
Komme die tijen komme die plage. Komen er bloemen komen er scootdagen.

---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة