Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

leven als een armadillo ---ScRaBBlE

Als gordeldier leven valt nog wel mee, tot dusver. Beetje ziekig, maar niet echt erg. Jeuk? Niet heftig, meer irritatie en branderig en pijnlijk gevoel. Het lijkt zich niet uit te breiden en ik waak ervoor te krabben. Het is het vocht in de blaasjes dat zo besmettelijk is, dus zolang je daar niet aankomt valt het wel mee. Ik heb allerwege bekend gemaakt wat er aan de hand is dus mensen met heel kleine kinderen, nooit waterpokken getroffenen en bangerikken kunnen me mijden. Gaat vanzelf wel weer over en ik hoop dat ook de pijn niet blijft hangen, zoals nog al eens schijnt te gebeuren. Ik vertrouw op diverse alternatieve middelen; cbd-olie, oregano-olie, vitamine C en B in overvloed en verder extra gezond eten en drinken.
Ach het is gewoon het zoveelste kiezeltje op mijn  levenspad en ik heb erger mee gemaakt.
Mijn leven is vervuld van taai ongerief (dank aan Theo Thijssen voor deze mooie uitdrukking, prachtig boek, trouwens) en ik heb al lang besloten dat het slechts om kleinigheden gaat die het grote geheel niet teveel negatief mogen beïnvloeden.
Ik kijk naar buiten en zie zowel voor als achter het huis een kleurenpracht van herfstbomen en struiken, Elke dag word ik op een spreeuwenballet getrakteerd. De kachel is warm en de katjes aanhalig. Lektuur, boeken en andere zaken vermaken me en lieve mensen om me heen steunen me. Ik lach heel wat af en heb het meestal enorm naar mijn zin.
Ik ben blij dat vandaag een einde aan het zwerfbestaan van W met zijn honden is gekomen en dat wandelbuum nog steeds droog is. Dat vriendin J zo goed gaat en dat de zon elke ochtend opgaat, terwijl ik in mijn warme bed het oplichten van de dag kan bekijken.
Er is veel om dankbaar voor te zijn en tevredenheid overheerst mijn levensgevoel.
Kom maar op dag, week, rest van mijn leven!

---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة