Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Moeten, willen, mogen, kunnen. ---ScRaBBlE

Soms moet ik nog al wat van mijzelf; de kranten bijhouden, blogs lezen, zelf bloggen, dingen leren, opruimen, tuinieren, boodschappen doen, wassen, schoonmaken, interessante tv docu's en andere informatieve of culturele programma's bekijjken, mooie films bekijken, muziek luisteren, nieuw ontdekte muziek beoordelen, boeken lezen- voor mijn plezier zowel als om mezelf te ontwikkelen, koken- lekker en gezond- tekenen en andere crea oprispingen, enfin, dagvullend voor een gezond aktief persoon, maar overweldigend voor iemand met lichamelijke en energetische beperkingen zoals Vlasje.
Het verlangen naar en de wil ervoor ontbreekt niet, maar als alle dingen die echt moeten zijn afgehandeld, is meestal de puf er compleet uit. Dan mag ik van mijn lijf niet meer. Balen, natuurlijk!
Dus een groot deel van de zaken die ik zou willen, komen niet aan bod of veuls te weinig. In de loop der jaren heb ik me wel weten aan te passen, maar soms is het oog groter dan de maag en moet ik me weer beperken tot wat kan.
Zeker weten dat dat vaak knaagt. Ik probeer blij en tevreden te zijn met wat wel kan en meestal ben ik dat ook, maar soms........
En dan mopper ik inwendig en word vervolgens boos op mijzelf dat ik zo ondankbaar ben om weer eens vooral te kijken naar wat niet mogelijk is, in plaats van te vieren wat wel kan.
Leven met beperkingen is vooral af en toe heftig tegen je grenzen aan lopen en verlangend kijken naar wat daar achter ligt- het groenere gras van de buren- en jezelf betrappen op gulzigheid. Altijd meer willen dan kan en stiekem en tevens tevergeefs proberen de grenspaaltjes omver te duwen.
Af Vlas, af!

---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة