Search This Blog

مشاركة مميزة

[Ornithology • 2017] Myzomela irianawidodoae • A Colourful New Species of Myzomela Honeyeater from Rote Island in eastern Indonesia ---ScRaBBlE

Myzomela irianawidodoae Prawiradilaga, Baveja, Suparno, Ashari, Ng, Gwee, Verbelen & Rheindt, 2017  photo:   Philippe Verbelen  e-journ...

Translate

Wednesday, March 20, 2019

Vlasje op drift ---ScRaBBlE

Een prachtige dag, dus m een uur of 11 begon mijn kont te jeuken, ik wilde op rit. Alweer, ja. Ik hees me op mijn electrische driewieler en ging mijn neus achterna. Die rook een rommelmarkt en via de begraafplaats reed ik daarheen. Keek, vermaakte me met zoveel meuk en kocht niks.  Daar vlakbij is een leuk fietspaadje dat langs een nieuw natuurgebiedje, bekend als ; achter de ijsbaan, voert. Was er nooit in geweest, maar er was een pad gemaaid dat goed begaanbaar is. Wat een prachtig gebiedje en zo dichtbij! Maar het buitenzijn smaakte naar meer, dus ging ik terug naar het centrum om langs de binnenhaven te rijden naar Fort Westoever. Daar is ook de nieuwe plek van de biokruidenkwekerij De Groene Stek. Reed door naar het Raveleijncentrum en naar park Quelderduijn. At me daar wild aan heerlijke bramen en vond een boskip (heerlijke eetbare boomzwam) waar ik klein stuk van meenam. Lekker voor mijn roerbak van vanavond.
Een beetje overmoedig besloot ik ook een nieuw pad over de linie achter de spoorbaan te gaan rijden. Het eerste stukje was wat steil, maar das logisch, de stelling op. Ahum, mijn billen knepen samen en pas toe ik met een grote boog door een jungle weer op de weg terugkwam, konden ze losgewrikt... het pad was heuvel op en af, met grote hellingshoeken omhoog en even eng omlaag, terwijl het steeds smaller werd. Prachtige onHelderse natuur, stil en vol wilde bloemen, maar nee, niet voor herhaling vatbaar: een scoot is geen mountainbike........
Maar via fietspaden over de rest van de Linie  en ons Churchilpark weer naar huis. Drie uur pleitte geweest.  Ja ja, ik moet bijna getemd worden.
---------------------------------------------------------------
روابط التحميل والمشاهدة، الروابط المباشرة للتحميل
او
شاهد هذا الفيديو القصير لطريقة التحميل البسيطة


كيف تحصل على مدونة جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات من هنا
شاهد قناة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على اليوتيوب لمزيد من الشرح من هنا
رابط مدونة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات في أي وقت حــــتى لو تم حذفها من هنا
شاهد صفحة منتدى مدونات بلوجر جاهزة بألاف المواضيع والمشاركات على الفيس بوك لمزيد من الشرح من هنا
تعرف على ترتيب مواضيع منتدى مدونات بلوجر جاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات (حتى لا تختلط عليك الامور) من هنا

ملاحظة هامة: كل عمليات تنزيل، رفع، وتعديل المواضيع الجاهزة تتم بطريقة آلية، ونعتذر عن اي موضوع مخالف او مخل بالحياء مرفوع بالمدونات الجاهزة بآلاف المواضيع والمشاركات، ولكم ان تقوموا بحذف هذه المواضيع والمشاركات والطريقة بسيطة وسهلة. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــسلامـ.

No comments:

Post a Comment

المشاركات الشائعة